2025
pátek 2. května
Aktuálně:
Aktuality:
01.05.2025
Premiér Fiala se zúčastnil v Brně slavnostního odhalení sochy Marie Restituty Kafkové
[ Více ]
30.04.2025
Petr Fiala v Rozstřelu na iDNES.cz: Dejte nám ještě čtyři roky. Babiše do voleb doženeme
[ Více ]
30.04.2025
Zbyněk Stanjura: Vláda schválila rozpočtovou strategii na roky 2026–2028 a potvrdila odpovědný přístup k hospodaření státu
[ Více ]
27.04.2025
Jana Černochová: Česká muniční iniciativa se dočkala poděkování od ministra obrany USA Hegsetha, ten vyzval i další státy, aby se finančně zapojily
[ Více ]
24.04.2025
Martin Kupka: Nové silnice a rychlodráhy propojí krajská města a zkrátí cestování do regionů i metropolí
[ Více ]
[ zpět ]
1.12.2009
Od půlky prosince se výrazně omezí železniční doprava. Například v Královéhradeckém kraji představují chystané změny jízdních řádů snížení až o osm procent. V průměru v českých krajích ubudou dvě procenta železničních spojů. O těchto změnách kraje rozhodly potom, co se podařilo prosadit dlouhodobou podporu státu pro regionální železniční dopravu.
"Těmito změnami sociální demokraté popírají všechny předvolební sliby. Dosud jsme od nich slyšeli, že kraje musí zajistit dostupnější a lepší veřejnou dopravu. Toto je jasná odpověď všem voličům, jak je to s levicovými populistickými sliby," říká místopředseda ODS Petr Bendl.
Postup krajů považuje bývalý hejtman nejen za zcela špatný, ale i nebezpečný. "V minulosti jsme také museli sáhnout k omezení spojů. Dělo se tak ale výhradně po veřejné diskusi, na základě čísel Českých drah a zároveň na základě vlastních analýz," dodal Bendl.
Podle místopředsedy ODS je nepřijatelné, že kraje na jedné straně proplácejí například zdravotnické poplatky a na druhé šetří v oblastech, za které nesou zásadní odpovědnost. Současné vedení krajů podle něj selhává. Na veřejnost už také pronikl plán Davida Ratha na razantní rušení tratí. Mělo by se o tom jednat na zastupitelstvu 30. listopadu.
Středočeský kraj letos utratí 80 miliónů korun za slevy na jízdném pro všechny žáky a studenty bez rozdílu. V příštím roce to má být dokonce více než 200 miliónů korun. V této souvislosti pokládá Petr Bendl rušení tratí za zásadní chybu a příklad neodpovědné politiky.
Více o uvažovaných změnách na tratích ve Středočeském kraji naleznete ZDE
Petr Bendl
DISKUZE | 0 příspěvků |
---|---|
Vstoupit do diskuze |
[ zpět ]