2025
úterý 14. října
Aktuálně:
Aktuality:
09.10.2025
Miloš Vystrčil pro Publico: Fiala byl výborný premiér, za neuvěřitelný výkon byl potrestán
[ Více ]
09.10.2025
Europoslanci ODS nepodpořili ani komunistický ani babišovský návrh na vyslovení nedůvěry Komisi
[ Více ]
09.10.2025
Jan Skopeček v Blesku: Petr Fiala přebíral stranu ve fázi klinické smrti, provedl ji údolím smrti a má zásluhu na tom, že ODS zůstala na politické mapě Česka
[ Více ]
09.10.2025
Štěpán Slovák: Petr Fiala vytáhl ODS z bahna. Do vedení strany by se měli hlásit noví lidé
[ Více ]
08.10.2025
Jan Bureš pro ČRo Plus: Díky kroužkování máme možnost přitáhnout více lidí k volbám
[ Více ]
[ zpět ]
1.12.2009
Od půlky prosince se výrazně omezí železniční doprava. Například v Královéhradeckém kraji představují chystané změny jízdních řádů snížení až o osm procent. V průměru v českých krajích ubudou dvě procenta železničních spojů. O těchto změnách kraje rozhodly potom, co se podařilo prosadit dlouhodobou podporu státu pro regionální železniční dopravu.
"Těmito změnami sociální demokraté popírají všechny předvolební sliby. Dosud jsme od nich slyšeli, že kraje musí zajistit dostupnější a lepší veřejnou dopravu. Toto je jasná odpověď všem voličům, jak je to s levicovými populistickými sliby," říká místopředseda ODS Petr Bendl.
Postup krajů považuje bývalý hejtman nejen za zcela špatný, ale i nebezpečný. "V minulosti jsme také museli sáhnout k omezení spojů. Dělo se tak ale výhradně po veřejné diskusi, na základě čísel Českých drah a zároveň na základě vlastních analýz," dodal Bendl.
Podle místopředsedy ODS je nepřijatelné, že kraje na jedné straně proplácejí například zdravotnické poplatky a na druhé šetří v oblastech, za které nesou zásadní odpovědnost. Současné vedení krajů podle něj selhává. Na veřejnost už také pronikl plán Davida Ratha na razantní rušení tratí. Mělo by se o tom jednat na zastupitelstvu 30. listopadu.
Středočeský kraj letos utratí 80 miliónů korun za slevy na jízdném pro všechny žáky a studenty bez rozdílu. V příštím roce to má být dokonce více než 200 miliónů korun. V této souvislosti pokládá Petr Bendl rušení tratí za zásadní chybu a příklad neodpovědné politiky.
Více o uvažovaných změnách na tratích ve Středočeském kraji naleznete ZDE
Petr Bendl
DISKUZE | 0 příspěvků |
---|---|
Vstoupit do diskuze |
[ zpět ]